Hona hemen Informazio eta Komunikaziorako Teknologiak Lehen Hezkuntzan ikasgairako sortu dugun blog-a. Ea gustuko duzuen!!!

domingo, 18 de diciembre de 2011

HEZKUNTZA BALIABIDE MOTAK

Hiztegi honetan balore desberdinak jasotzen dira, hezkuntza balore edota objektu digital espezifiko mota desberdinak deskribatuz. Baliabide motaren identifikazioa errazte aldera, hiztegi baloreak bi irizpide motetan sortu dira:
Þ    Agregazio maila: 4 agregazio maila ezberdin
Þ    Egitura/funtzionalitate konplexutasuna: maila berean dauden egitura edota funtzionalitateen desberdintasuna.
  1. LEHENENGO MAILAKO AGREGAZIO OBJEKTUEN TIPOLOGIA
Agregazio maila honetan bost hezteko objektu digitaletik, lau talde honen barruan daude. Hona hemen taldeak:
MEDIA:
1. Argazkiak
7. Lokuzioa
2. Ilustrazioa
8. Audio konposatua
3. Bideoa
9. Testu narratiboa
4. Animazioa
10. Hipertestua
5. Musika
11. Grafismoa
6. Soinu efektua
12. Media integratua

INFORMAZIO EDOTA EZAGUTZA AURKEZPEN SISTEMA
Aurreko objektuen arteko konbinazioetatik sortu daiteke, baina gainera informazioa edota ezagutza helburu konkretu batzuekin aurkeztuko dira.
13. Datu baseak
20. Hiztegi digitala
14. Taula
21. Entziklopedia digitala
15. Grafikoa
22. Argitalpen digital periodikoa
16. Mapa kontzeptuala
23. Web tematiko edo korporatiboa
17. Nabigazio mapa
24. Wikia
18. Multimedia aurkezpena
25. Weblog
19. Tutoriala


INFORMATIKA APLIKAZIOA ETA ZERBITZUA
ODE bezala klasifikatutako bi talde berri jasotzen dira, erabiltzaileak irakaskuntza/ikaskuntza prozesuan erabili dezakeelako.
Horrela, lehen mailako agregazio objektuak bi talde hauetan ordenatuta:
INFORMATIKA APLIKAZIOA:
ZERBITZUA:
26. Multimedia sortu/editatu erreminta
33. Multimedia sortu/editatu zerbitzua
27. Weba sortu/editatu erreminta
34. Weba sortu/editatu zerbitzua
28. Ofimatika erreminta
35. Ofimatika zerbitzua
29. Programazio erreminta
36. Programazio zerbitzua
30. Informazio/ezagutzaren analisi/antolaketaren erreminta
37. Informazio/ezagutzaren analisi/antolaketaren zerbitzua
31. Prozesu/prozeduraren laguntza erreminta
38. Prozesu/prozeduraren laguntza zerbitzua
32.Bakarkako/kooperatibo/kolaboratiboaren
ikaskuntza/lanaren gestioaren erreminta
39.Bakarkako/kooperatibo/kolaboratiboaren
ikaskuntza/lanaren gestioaren zerbitzua

  1. IKASKUNTZA AKTIBITATEEN ETA IKASKUNTZA METODOEN ARTEKO ERLAZIOA:
Azkenik, ODE motatako 2,3 edo 4 agregazio maila geldituko litzaiguke, hauek sailkatzeko talde bakarra dago:
EDUKI DIDAKTIKOA:
3.agregazio mailatik gorako objektu digitalak eduki didaktikoarengatik desberdintzen dira. Hona hemen, hiztegian sartu beharreko agregazio maila hauetako hezkuntza baliabide moten  sailkapena:
40. Irakurketa gidatuak
47. Ikaskuntzaren eszenatoki erreal edo birtuala
41. Ikasgai magistrala
48. Joko didaktikoa
42. Testu/irudiaren azalpenak
49. Webquest-a
43. Eztabaida aktibitateak
50. Esperimentua
44. Ariketa edo problema itxia
51. Simulazioa
45. Kasu kontestualizatua
52. Proiektu erreala
46. Problema irekia


  1. LOM HIZTEGIAREN ANALISI KONPARATIBOA
Bukatzeko, jatorrizko LOM hiztegiaren analisi bat egingo dugu, non bere helburua hiztegi berrian errepikatzen direnak edota kontzeptualki antzekoak direnak edota falta direnak identifikatzea diren. Ondorioz, lan honen xedea LOM-ES-en garatutako hiztegia eta jatorrizko LOM hiztegiaren arteko irudikapen egokia sortzea da.
LOM-ES hiztegian falta direnak honako hauek dira:
53. Galdetegia
54. Azterketa
55. Auto-ebaluazioa









No hay comentarios:

Publicar un comentario