Hiztegi honetan balore desberdinak jasotzen dira, hezkuntza balore edota
objektu digital espezifiko mota desberdinak deskribatuz. Baliabide motaren
identifikazioa errazte aldera, hiztegi baloreak bi irizpide motetan sortu dira:
Þ Agregazio maila: 4 agregazio maila ezberdin
Þ Egitura/funtzionalitate konplexutasuna: maila berean
dauden egitura edota funtzionalitateen desberdintasuna.
- LEHENENGO MAILAKO AGREGAZIO OBJEKTUEN TIPOLOGIA
Agregazio maila honetan bost hezteko objektu digitaletik, lau talde honen
barruan daude. Hona hemen taldeak:
MEDIA:
1. Argazkiak
|
7. Lokuzioa
|
2. Ilustrazioa
|
8. Audio konposatua
|
3. Bideoa
|
9. Testu narratiboa
|
4. Animazioa
|
10. Hipertestua
|
5. Musika
|
11. Grafismoa
|
6. Soinu efektua
|
12. Media integratua
|
INFORMAZIO EDOTA EZAGUTZA AURKEZPEN SISTEMA
Aurreko objektuen arteko konbinazioetatik sortu daiteke, baina gainera
informazioa edota ezagutza helburu konkretu batzuekin aurkeztuko dira.
13. Datu baseak
|
20. Hiztegi digitala
|
14. Taula
|
21. Entziklopedia digitala
|
15. Grafikoa
|
22. Argitalpen digital periodikoa
|
16. Mapa kontzeptuala
|
23. Web tematiko edo korporatiboa
|
17. Nabigazio mapa
|
24. Wikia
|
18. Multimedia aurkezpena
|
25. Weblog
|
19. Tutoriala
|
|
INFORMATIKA APLIKAZIOA ETA ZERBITZUA
ODE bezala klasifikatutako bi talde berri jasotzen dira, erabiltzaileak
irakaskuntza/ikaskuntza prozesuan erabili dezakeelako.
Horrela, lehen mailako agregazio objektuak bi talde hauetan ordenatuta:
INFORMATIKA
APLIKAZIOA:
|
ZERBITZUA:
|
26. Multimedia sortu/editatu erreminta
|
33. Multimedia sortu/editatu zerbitzua
|
27. Weba sortu/editatu erreminta
|
34. Weba sortu/editatu zerbitzua
|
28. Ofimatika erreminta
|
35. Ofimatika zerbitzua
|
29. Programazio erreminta
|
36. Programazio zerbitzua
|
30.
Informazio/ezagutzaren analisi/antolaketaren erreminta
|
37.
Informazio/ezagutzaren analisi/antolaketaren zerbitzua
|
31. Prozesu/prozeduraren laguntza erreminta
|
38. Prozesu/prozeduraren laguntza zerbitzua
|
32.Bakarkako/kooperatibo/kolaboratiboaren
ikaskuntza/lanaren gestioaren erreminta
|
39.Bakarkako/kooperatibo/kolaboratiboaren
ikaskuntza/lanaren gestioaren zerbitzua
|
- IKASKUNTZA AKTIBITATEEN ETA IKASKUNTZA METODOEN ARTEKO ERLAZIOA:
Azkenik, ODE motatako 2,3 edo 4 agregazio maila geldituko litzaiguke, hauek
sailkatzeko talde bakarra dago:
EDUKI
DIDAKTIKOA:
3.agregazio mailatik gorako objektu digitalak eduki didaktikoarengatik
desberdintzen dira. Hona hemen, hiztegian sartu beharreko agregazio maila
hauetako hezkuntza baliabide moten
sailkapena:
40. Irakurketa gidatuak
|
47. Ikaskuntzaren eszenatoki erreal edo birtuala
|
41. Ikasgai magistrala
|
48. Joko didaktikoa
|
42. Testu/irudiaren azalpenak
|
49. Webquest-a
|
43. Eztabaida aktibitateak
|
50. Esperimentua
|
44. Ariketa edo problema itxia
|
51. Simulazioa
|
45. Kasu kontestualizatua
|
52. Proiektu erreala
|
46. Problema irekia
|
|
- LOM HIZTEGIAREN ANALISI KONPARATIBOA
Bukatzeko, jatorrizko LOM hiztegiaren analisi bat egingo dugu, non bere
helburua hiztegi berrian errepikatzen direnak edota kontzeptualki antzekoak
direnak edota falta direnak identifikatzea diren. Ondorioz, lan honen xedea
LOM-ES-en garatutako hiztegia eta jatorrizko LOM hiztegiaren arteko irudikapen
egokia sortzea da.
LOM-ES hiztegian falta direnak honako hauek dira:
53. Galdetegia
54. Azterketa
55. Auto-ebaluazioa
No hay comentarios:
Publicar un comentario