Hezteko objektu digitalek erabiltzaileen ezaugarriak hartu behar dituzte
kontutan, markatuta dituzten xedeak bete ahal izateko. Ezaugarri hauetako
batzuk: ezaugarri psikosozialak; informazioaren beharra; erabilerarako eta
sarrerarako testuinguruak; IKT-ei buruzko baliabideen erabilgarritasuna,
trebetasunak, konpetentziak eta jarrerak; kode kulturala; preferentzia
estetikoak eta aurrezagutzak.
Hona hemen hezteko objektu digitalak izan behar dituzte faktore tekniko,
pedagogiko eta ergonomikoak:
Þ Multimedia: Hezteko eduki digitalek erabiltzeko moduan dauden
multimedia aukera guztiak aprobetxatu behar dituzte.
Þ Elkarreragiletasuna: Produktu interaktiboek ikasleei informazioaren
teknologietan trebatzea, prozesu orokor batetik eta metodologia
espezifikoetatik ezagutza propioak sortzea, sortzearen, eraikitzearen eta
organizatzearen gaitasuna... bultzatzea
eta erraztea dakar.
Þ “Akzesibilitatea”: Edozein erabiltzaile sar daiteke hezteko eduki
digitaletan, baita behar bereziak behar dituzten erabiltzaileek ere.
Þ Malgutasuna: Hezteko eduki digitalak malguak izan behar dira, egitura
batetik abiatuta helburuaren arabera edozeinek molda dezakeena.
Þ “Modularitatea”: Edukien egitura eta funtzionalitateak antolaketa modular
bati erantzun behar dio.
Þ Moldagarritasuna
eta berrerabilgarritasuna: ikaskuntza
objektuak beste edozein egitura edota unitate didaktikoetan ere erabili
daitezke, baita beste sistemetan ere, beti ere helburuak eta funtzionalitateak
bat egiten badute.
Þ “Interoperabilidad”: Objektu digitalen
edukiek aurkibide, etiketen irizpide eta kalitatezko katalogatze batzuekin egon
behar dute.
Þ “Portabilitatea”: Objektu digitalen edukiek paketatze sistema estandar bat
jarraitu behar dute, edozein sistematan ibili ahal izateko.
HEZTEKO OBJEKTU
DIGITALAK: DEFINIZIOA ETA ARKITEKTURA:
Hezteko objektu digitala (ODE), Hezteko material digitala (MED) edota
Objektu didaktiko digitala (ODD) hezteko eduki digitala da, non bere helburua
erabiltzaileenganako irakaskuntza prozesuan oinarritzen den.
Adibidez,
objektu digital bat, metadatuak bildutako eta argibide hezigarriak dituen irudi
bat izan daiteke, hau da ODE bat LOM-ES-en.
4 agregazio maila eta ODE motak:
Agregazio mailek ODE-aren funtzionalitatea eta egitura antolatu eta
definitzen dute. Objektu digitala maila hauetan sailkatzeko hiru aldagarri
hauek hartu behar dira kontutan: egitura (soinua, testua, irudiak,
animazioak...), funtzionalitatea (irakaskuntza/ikaskuntzaren ikuspuntutik zer
egitura osagai dituzten) eta gutxi gora beherako estaldura curriculum-arra
(hezkuntza mailaren araberako eduki multzoa adierazten du).
Lehengo maila. Oinarrizko objektua (OB): mailarik baxuena dugu;
argazkiak, bideoak, animazioa, musika, soinu efektuak, testu narratiboak,
grafismoa...
Bigarren maila. Ikaskuntza objektua (OA): hurrengo maila da, non
objektu bat lehengo mailako beste objektu batzuekin elkartzen den. Objektu
hauek ikaskuntza aktibitateak ditu eta bakoitzaren ebaluazioa. Aukeran, mapa
kontzeptualen eta aurrezagutzen ebaluazio sistemen erabilerak izaten dituzte.
Hirugarren maila. Sekuentzia didaktikoa (SD): bere egitura bigarren
mailako objektu digitalen multzoen bitartez sortzen da eta batzuetan lehenengo
mailakoak ere sar daitezke. Gutxi gora beherako curriculumaren estaldurak
kurtso edo ziklo baterako balioko luke.
Laugarren maila. Formakuntza programa (PF): mailarik gorena da eta
kurtso multzo batentzako da, baliabide hezigarri batekin batuta. 3. mailako
objektuekin osatuta dago, hala ere, bigarrenekoak eta lehenekoak izan dezakete.
No hay comentarios:
Publicar un comentario