Argi dago, aldaketa sozialak
hezkuntza mundua eraldatzen ari direla. Ikerlari eta hezitzaile askoi esker,
teknologiek hezkuntza sistemaren aldaketa ekarri dute.
Sarea, informazio eta komunikazioaren
teknologien aurkikuntzen edukiontzia dugu, bere zerbitzuen, edukien,
aplikazioen eta ebazpenen bitartez duen ondasun guztia erakusten du. Praktika
pedagogikoak eboluzionatu behar dira, irakaskuntza/ikaskuntzaren eszenatoki
berriak sortuz, autonomia, malgutasuna eta ezagutzaren inguruko erlazioa
sustatuz. Horretarako azpiegitura, egitura teknologiko eta pedagogiko,
baliabideak eta hezkuntzarako material digitalak, formakuntza eta dinamizazioa,
administrarien laguntza... behar beharrezkoak dira.
Mota askotako eduki eta
zerbitzuak behar dira, populazio osoaren beharrizanak ase ahal izateko.
Erabiltzaile ugari dago eta hauek erantzun desberdinak eta maila ezberdinetan
behar dituzte, baina azken finean, helburu batek lotzen gaitu; irakaskuntza/ikaskuntza
prozesua, hain zuzen ere.
Horretarako, xede nagusienetako
bat katalogo zabal bat sortzea litzateke, eduki eta material desberdinak izango
dituena, guztiontzako irekia eta doakoa.
Baina zer dira hezteko eduki digitalak?
Erabiltzailearen ikasketa xede duen
hezteko eduki digitala da. Kontutan hartu behar da, hezteko objektu digitalak
heterogeneoak izan behar direla, produktua bera berrerabiltzeko eta birdiseinatzeko direla.
Objektu digitalen garapenarentzako eta diseinatzeko
erakundeen planak
Urteetan zehar, Espainiako
hezkuntza administrazioak hainbat programa eta plan hedatu ditu:
Kalitatezko hezkuntza material
digitala izatearen exijentziak, iniziatiba desberdinak sustatzea ekarri du, non
eskaintza zabala aurki dezakegun hezkuntza ez unibertsitateko maila
guztietarako.
Internet Eskolan Plana
90. hamarkadatik hona, Hezkuntza
eta Zientzietako Ministerioko Hezkuntzaren informazioaren eta komunikazioaren
zentro nazionalak, hezteko eduki digitalak sortzeko aurrerapauso ikaragarriak
egin ditu, azpiegitura eta zerbitzuz hornitutako ikasgelari erantzuteko.
Internet Eskolan plana hezteko
eduki digitalaren garapenerako zeregin garrantzitsua dela jotzen da. Bai
produkzioaren kudeaketaren sistemarako eta baita administrazioen arteko
kolaborazioaren eszenatoki bezala ere, hausnarketarako, berrikuntzarako eta esperimentaziorako
gunea izatera bermatzen baitu.
Azkenik esan beharra dago,
internet eskola planak hezteko eduki digitalak produzitzeko oinarrizko lerroak
sortu dituela, honek formak, denbora eta erabilera orientatu baitu. Ikaskuntza/irakaskuntza
prozesu berri honek hezkuntzarako baliabide irekiak (REA) sortzera edota
izatera bultzatzen gaitu. Honela proiektu batzuk sortzen dira, analisiarekin,
ikerketarekin eta garapen estandarizatuarekin erlazionatuta daudenak, non eduki
“modularrak”, moldagarriak, berriro erabiltzekoak, “interoperatzaileak” eta
eroangarriak izango direnak.
No hay comentarios:
Publicar un comentario